Uitreiking 4e J.C. Bloem-poŽzieprijs

Klik hier voor de genomineerden

Klik hier voor een verslag van de uitreiking van de 4e J.C. Bloem-poŽzieprijs

Met ingang van de 4e J.C. Bloem-poŽzieprijs is er een nieuwe jury. De volgende personen maken deel uit van deze jury:

* Gerdi Verbeet (voorzitter Tweede Kamer en juryvoorzitter)
* Hagar Peeters (winnares 2e J.C. Bloem-poŽzieprijs)
* Hanz Mirck (winnaar 3e J.C. Bloem-poŽzieprijs)

De nieuwe jury

De prijs zal worden toegekend aan de beste tweede bundel van 2007/2008. De winnaar ontvangt een bedrag van Ä2500,- beschikbaar gesteld door de gemeente Steenwijkerland.

De uitreiking van deze 4e J.C. Bloem-poŽzieprijs zal plaatsvinden op zaterdag 25 april 2009 in Vila Rams Woerthe te Steenwijk.

Genomineerden J.C. BloempoŽzieprijs bekend

De jury van de J.C. BloempoŽzieprijs, bestaande uit Gerdi Verbeet, Hagar Peeters en Hanz Mirck, heeft de lijst met vijf genomineerden bekendgemaakt. De tweejaarlijkse prijs voor beste tweede bundel gaat in 2009 naar een van de volgende dichters:

Maria Barnas, Er staat een stad op (Arbeiderspers)
Bart Moeyaert, Gedichten voor gelukkige mensen (Querido)
Alexis de Roode, Stad en land (Podium)
Erik Solvanger, Slijp het sternum (De Bezige Bij)
Willem Thies, Na de vlakte (Podium)

De winnaar van de vierde J.C. BloempoŽzieprijs wordt begin april bekend en deze zal daarna op 25 april tijdens een feestelijke bijeenkomst in Villa Rams Woerthe te Steenwijk de prijs van Ä 2500,- overhandigd krijgen. Ook de andere genomineerden zullen daarbij aanwezig zijn en voorlezen uit eigen werk. Cabaret/muziekgroep Het Verdriet van Steenwijk zorgt voor de omlijsting.