« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Poëziemiddag met Ingmar Heytze

november 12, 2023 @ 2:30 pm - 5:00 pm

€12,50
foto-20-12-2022-om-08.58-680

12 november organiseren we de eerste van een reeks poëziebijeenkomsten.

Ingmar Heytze trapt de reeks af om 14.30 in Buitengoed Fredeshiem.

Tickets zijn te verkrijgen via de volgende link: https://bit.ly/46daSQR , € 12,50

Ingmar Heytze is een Nederlandse dichter en schrijver geboren in 1970 in Utrecht. Zijn poëzie kenmerkt zich door toegankelijkheid, scherpzinnige observaties en een vleugje humor.
In een artikel wordt er naar zijn werk verwezen met de zin “Ingmar Heytze schrijft poëzie voor mensen die niet van poëzie houden.” Wie zijn performances kent en zijn bevlogen manier van voordragen wordt snel meegezogen in zijn wereld. Scherp, spitsvondig, vermakelijk. Soms getypeerd als mini-conferences.

Hij is geboren en getogen in Utrecht, studeerde Algemene Letteren en deed dat [vanzelfsprekend] in zijn geboortestad.
In 1989 verscheen ‘Alleen mijn kat applaudisseert’, maar zijn officiële debuut werd ‘De Allesvrezer’ uit 1997. Al vrij snel verscheen hij op het podium waar hij zich als een vis in het water voelt.
Na zijn debuut volgde een lange reeks publicaties, gedichtenbundels, artikelen, columns. Hij is ook actief als lid van de band Asfaltfeeën.
In 2022 verscheen zijn laatste bundel ‘Met wat geluk’.
Veel van zijn poëzie is terug te vinden in ‘Voor de liefste onbekende’ en ‘De Honderd van Heytze.’
Hij was de eerste stadsdichter van Utrecht en op maar liefst 5 plaatsen in de stad zijn gedichten van hem op markante plaatsen te lezen.
Hij ontving de C.C.S. Croneprijs , een oeuvreprijs . En de Maartenspenning, een prijs die uitgereikt wordt aan mensen, die zich gedurende lange tijd belangeloos hebben ingezet voor de Domstad.
Voor de Nacht van de Poëzie schreef Heytze een lang artikel in Hollands Maandblad [2023-8/9]over poëzie op het podium en luisteren naar dichters.
De Nacht vindt plaats in zijn stad, in Tivoli, zaterdag 7 oktober.

Datum:
november 12, 2023