Poëziefestival in Steenwijk

Muzikale uitstapjes naar Poëzie en andere kunstvormen

Zondagmiddag 24 maart organiseert de Stichting Mr. J.C. Bloem-Poëzieprijs voor de tweede maal een Poëzie-event in de Doopsgezinde kerk van Steenwijk. Het bijzondere van het programma is dat er op heel verrassende wijze gedichten ten gehore zullen worden gebracht.

Niels Landstra bijt de spits af. Hij is de winnaar van Poetry Slam Utrecht 2014. Schilderen en dichten vloeien in zijn werk samen. Hij schildert met woorden en verbeeldt de wereld met een feilloos oog voor detail. Enkele van zijn schilderijen zullen deze zondag in de kerk te zien zijn. Deze maand maakte hij nog furore in het Stedelijk museum in Breda met zijn Carrousel Poética. Deze afwisseling van gedichten en muziek kunt u ook in Steenwijk verwachten. Een ware belevenis om een voorstelling van hem bij te wonen.

Zanger-gitarist Jaap Dros, de tweede performer, behoeft nauwelijks introductie.

Hij is in de regio vooral bekend door zijn twee cd’s met op muziek gezette gedichten van J.C. Bloem. Tijdens zijn optreden wordt hij begeleid door gitarist-saxofonist Jan Kühne.

Nyk de Vries sluit de rij met zijn zogeheten prozagedichten. De Vries heeft zijn sporen al verdiend. Hij is bekend door zijn samenwerking met Meindert Talma. Hij schrijft in het Fries en het Nederlands en won in 2016 de Pieter Jelles-priis voor zijn roman Renger.

Op dit moment exposeert en musiceert hij samen met Tjibbe Hooghiemstra in Museum Belvedère in Heerenveen.

Het Poëzie-event vindt plaats in de Doopsgezinde kerk aan de Onnastraat en begint om 14 uur.

De entree bedraagt 10,–. Vrienden van de Stichting betalen slechts 7,50. (Voorafgaand aan de voorstelling is er gelegenheid vriend van de stichting te worden).

De presentatie is in handen van José van Knippenberg.

++++Nieuw++++Nieuw++++Nieuw++++Nieuw++++Nieuw++++Nieuw++++Nieuw

Geachte Nieuwsgaarder,

Speciaal voor u en uw medium plaatst de Stichting Mr. J.C. Bloem-Poëzieprijs uitgebreidere achtergrondinformatie over haar activiteiten en over J.C. Bloem op haar website.

Door u in te schrijven klik hier (nodig om alle informatie en foto- en videomateriaal in te zien), blijft u als eerste volledig op de hoogte en ontvangt u alle persberichten op het door u gewenste mailadres. Benieuwd naar wat wij met uw gegevens doen? Lees de privacyverklaring op onze website.