Afscheid jurylid Hanz Mirck

Afscheid Jurylid Hanz Mirck

Zaterdag 11 juni was het voltallige bestuur aanwezig om afscheid te nemen van het langstzittende jurylid van de J.C.Bloemstichting, Hanz Mirck.

Samen met zijn mede-jurylid Willem Thies [voorzitter Noraley Beyer was helaas verhinderd] en partners kreeg Hanz een aangeklede boottocht aangeboden door Kalenberg en de prachtige omgeving.
Oud-bestuurslid Peter Haveman was schipper-van-dienst op de boot van Natuurmonumenten en vertelde honderduit over de geschiedenis van de Weerribben.
Langs het huis waar Bloem op het eind van zijn leven woonde en de plek waar de boot van Clara Eggink lag, voerde Peter ons naar de eendenkooi, waar de kooiker ons ontving.
Na afloop van de tocht [met heerlijke broodjes en soep] werd er informeel afscheid genomen in het Rietershuijs in Kalenberg.
Een dankwoord van de voorzitter, een prachtige bijdrage van collega Willem Thies naar aanleiding van Hanz’ laatste boek Sirius en een map met surrealistische tekeningen van Toon van de Ven.

Hanz Mirck zelf winnaar van de Mr. J.C. Bloem– Poëzieprijs in 2007 met de bundel ‘Wegsleepregeling van kracht’ was vanaf 2009 jurylid.

Hanz dank voor je inspirerende bijdrage gedurende al die jaren en veel succes en inspiratie gewenst!